Tuesday, August 24, 2010

Tunggu Penghujungnya


Setelah dua minggu berlangsungnya EPL, para penyokong setiap pasukan sudah ada aktiviti pada setiap malam hujung minggu. Mungkin gejala rempit akan berkurangan sepanjang EPL berlangsung dan secara tidak langsung kedai-kedai makan akan mengalami indeks keuntungan yang melampau dari BSKL.

Setelah dua perlawanan, ada tanda-tanda keyakinan sudah terpancar pada pasukan yang memperoleh kemenangan dan sebaliknya pada yang kalah. Bermacam-macam alasan yang telah diberikan oleh pengurus, pemain dan penyokong setiap pasukan yang kalah.

Baru-baru ini Pengurus The Reds , si Roy Hodgson awal-awal telah mengeluarkan kenyataan yang beliau memerlukan masa untuk membentuk pasukan Liverpool. Itu alasan untuk pasukan mereka.

Bagi The Red Devils pula, seperti biasa Pak Alex akan terus mendominasi pengadil-pengadil yang mengadili pasukan mereka. Jika pasukan si Pak Alex ni menerima kekalahan, seperti biasa beliau dengan muka merah padamnya akan terus tidak bersetuju dengan cara pengadilan yang dijalankan oleh pengadil yang gagal didominasi oleh Pak Alex.

Kite beralih arah pula dengan pasukan The Gunners. Seperti biasa, pakcik Arsene akan terus mengerah pemain-pemain muda. Kalau menang, kredit yang tinggi diberikan kepada pemain mudanya. Apabila kalah, dengan mudah sahaja tutur bicara dengan alasan pemain masih muda dan kurang pengalaman. Entah bile pamain-pemain pakcik Arsene nak banyak pengalaman.

Pasukan The Blues yang dijangka akan menjuarai liga pada tahun ini, menerusi cakap-cakap belakang telah memulakan saingan dengan langkah kanan. Tetapi setiap penghujung musim pemain-pemain pasukan ini sering kali dikaitkan dengan skandal-skandal seks dan kawan makan kawan. Sekali gus persembahan yang bermula langkah kanan akan menjadi lebih menarik pada penghujung saingan.

Aku sebagai penyokong setia Harimau Muda akan terus menyokong dengan setia dan berharap pasukan Harimau Muda tidak kena bohong dari mana-mana pihak.

P/s: Bila la Johor boleh juarai Liga Super....

7 comments:

  1. lek2..penonton jgn liar..haha

    ReplyDelete
  2. oooo... ko tengok liga super... chaiyok liga super!

    ReplyDelete
  3. tgk rancangan Full Time je,edisi liga super..hehe

    ReplyDelete
  4. tnggu kan slot terbaru tuk spurs...tunggu!!hehehe

    ReplyDelete
  5. the blue!!
    i like...
    jgn ckp mcm2...
    chelsea the best...

    ReplyDelete