Wednesday, August 4, 2010

Ternyata Aku Kalah!!

"Esok hari aku nak puasa sunat"....tiba-tiba sahaja terdetik dalam hati. Bila sudah terdetik kenalah sempurnakan. Baru hidup lebih bererti dan bermakna.


Dugaan Pertama


Sampai saja di pejabat, "Dik, jemput makan...", sapa akak senior mempelawa aku makan sambil menyuapkan nasi dagang ke dalam mulut beliau.

Dugaan Kedua

Selepas aku berjaya menepis dugaan pertama, "Zul, jom minum kat Lubok..."pelawa pulak kawan sekerja aku yang lain. Aku menjawab dengan sopan dan bersahaja, "Takpe der, g ar dulu.Nanti aku sampai..". Setelah 30 minit, aku masih tidak terpedaya dengan dugaan kedua ini. Aku masih selamat.

Dugaan Terakhir

"Dik, meh makan ngan akak. Ada kambing kuzi, ayam panggang, ngan nasi minyak ni. Ada lebih masa meeting tadi...", pelawa CC ofis aku. Tanpa berlengah aku capai pinggan dan menyiat kambing dan seterusnya memasukkan dalam mulut. Setelah 3 kali kunyah, aku sedar aku TEWAS.

P/s:Nasib baik penduga-penduga tidak tahu, aku berniat puasa sunat ketika itu.

2 comments: