Saturday, June 5, 2010

Berita Hairan (Edisi Selatan)




NUSAJAYA 1 Jun - Seorang budak yang berasal dari Kluang telah memulakan pekerjaan yang baru di Nusajaya dan dilaporkan telah sesat dalam perjuangannya pada hari pertama. Walaupun perjuangan beliau tidak setanding dengan perjuangan sukarelawan-sukarelawan misi Gaza, beliau telah mencuba melaporkan diri di tempat kerja yang baru iaitu di Nusajaya. Dengan berbekalkan sebantal roti Gardenia dan harapan dari kawan-kawan lamanya di Serdang, beliau selamat sampai di pejabat beliau mengikut waktu kerja kerajaan.
"Walaupun saya tak handal dalam jalan-jalan di Johor Bahru, tetapi saya mencuba sebaik mungkin untuk sampai ke tempat kerja baru. Walaupun setelah diberitahu oleh rakan sekerja bahawa jalan yang saya lalui adalah jalan yang jauh (seperti gambar di atas)", kata beliau.
Kegigihan beliau ini mungkin menjadi iktibar kepada anak-anak jati Johor yang berada di Kuala Lumpur untuk pulang ke Johor bagi menakbur bakti di tanah air tercinta.















Beliau juga sempat mengirimkan sebuah gambar yang menarik untuk tatapan para pembaca (seperti di atas) sebagai tanda terima kasih beliau kepada pemberita yang menghargai seloka hidupnya pada hari tersebut. Gambar ini ditangkap sewaktu beliau menghabiskan waktu petang setelah penat seharian bekerja. Pemandangan yang hanya terdapat di Nusajaya ini telah menarik minat pemberita untuk pergi ke tempat tersebut bagi mengamati keindahan seperti yang terterap pada gambar di sebelah.



cc: Caki dan Ijai(boleh dipertimbangkan)



2 comments: