Sunday, May 30, 2010

Manusia Yang Sukar Menerima Pembaharuan

Terima kasih kepada caki yang membuatkan aku rasa dihargai...

2 hari lagi aku akan memulakan hidup dengan menjawat jawatan di kerajaan negeri Johor. Setelah lima tahun aku hidup di negeri orang, kini aku kembali ke Johor. Meskipun amat sukar untuk pulang semula ke negeri sendiri, tetapi sedikit sebanyak akan menambahkan lagi penonton di stadium Johor sewaktu pasukan Johor beraksi di Liga Super.

Setelah pulang ke Johor, aku senaraikan kesukaran yang bakal aku hadapi:-

1. Lepas ni aku nak cari kedai makan macam Gravy Baby di Johor. (padahal baru pergi sekali)
2. Nak cari team futsal untuk aku pamerkan bakat yang ada.
3. Kene mencari kawan-kawan di Johor.
4. Kene memahami trafik kondisi di Johor.
5. Kena baca game di tempat kerja baru.
6. Kene menghafal jalan.
7. Kene mencari teman-teman wanita. (yg ni penting bg tujuan sumber inspirasi)
8. Kene mencari umah sewa yang sudah ada mesin basuh. (aku malas basuh baju pakai tangan)
9. Kena hafal semula lagu negeri Johor. (yang ini patutnya aku dah bole kene hukum tembak dah)

Jom sama-sama nyanyi...


5 comments:

  1. hahaha.....
    0rg sesat dah kembali ke pangkal jalan.... :p
    aku x boley bla tol kesukaran ko yg no7...sumber inspirasi erk..nmpk sgt xde wanita xley id0p...huahuaa :p ^,^

    wat la negeri sdiri cam negeri 0rg erk..hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha...supaya kerja aku ada peningkatan dari hari ke hari

    ReplyDelete
  3. aku dah repot benda ni kat polis johor. dorang skang tengah cari ko nak dengar ko nyanyi

    ReplyDelete
  4. ptt la dh ada poster wanted aku..haha

    ReplyDelete
  5. memalukan owg johor betul lah ko ni...

    mr-merlot.blogspot.com

    ReplyDelete