Saturday, June 12, 2010

Tekan 3, dan 3, dan 3 lagi

Jam di tangan menunjukkan tepak pukul 7 petang. Aku yang baru bekerja terpaksa la menunjukkan kesungguhan yang berlebihan. Walaupun kesungguhan aku tidak seperti kesungguhan pemain Mexico yang terpaksa mengikat Afrika Selatan dalam perlawanan Piala Dunia, namun aku terpaksa menyiapkan kerja hakiki ini.

Setelah masuk ke lif, aku dengan pantas terus menekan nombor 3. Namun perkara pelik berlaku. Pintu lif tidak mahu tutup sepertimana keadaan lif yang sihat walafiat. Aku meneruskan lagi usaha dengan menekan nombor 3, sekali lagi usaha aku gagal. Pintu lif hanya menutup separuh sahaja. Terdetik dalam sanubari ini, "Ya Allah, janganlah ko nk try aku pada waktu-waktu begini". Dan sekali lagi aku menekan nombor 3. Namun gagal.

Aku menenangkan diri aku sejenak. Dengan perlahan-lahan aku mengangkat tangan kanan dan menepuk dahi aku. Memanglah pintu lif tak nak tutup, baru aku sedar sekarang aku berada di aras 3. Aku memandang-mandang ke atas lif takut-takut ada CCTV. Selamat! Kalu ada CCTV mesti Pak Guard dah gelakkan aku sampai tercirit.

P/s: Kalu dah habis waktu kerja, balik je....

2 comments:

  1. tu la mu... keje bersungguh sgt.. da nk balik pegi 3rd floor lg wtpe? ground floor la kampit.. hahahaha!

    ReplyDelete
  2. bkn slh aku,salah bos aku ng aku keje..
    awan dh menggenggam senja pun nk bagi aku kje lagi..hehehe

    ReplyDelete