Monday, September 20, 2010

Abang Senior Hebat !!

Aku redha dengan apa yang akan berlaku sekejap lagi, baru sebentar abang senior menjerit dan menyuruh aku naik ke bilik beliau.

Sepanjang meniti tangga untuk sampai ke bilik abang senior, bermacam-macam perkara yang berlegar-legar di kepala. Kene tumbuk, kene terajang, dah tak dapat jumpe mak lagi lepas ni, sume perkara ini bermain-main di kepala.

Sampai sahaja ke bilik bernombor (tidak boleh dinyatakan atas sebab keselamatan) , senior pertama tegur aku, "Ko yang pakai kasut color oren tadi kan?".."Iye bang", jawab aku dengan skema. Senior pertama gelak saja dengan jawapan aku tadi. Senior pertama meminta aku tulis nama penuh dan IC serta nombor kelas di atas secarik kertas.

Sambil menulis, aku memerhatikan keadaan sekeliling, takut-takut kalau ada senior lain yang main pukul curi terhadap aku. Sambil perhati keadaan sekeliling, mata aku terpaku terhadap senior yang berbetis besar. Beliau tidak mempedulikan kehadiran aku. Dia sedang berbaring sambil menonton cerita Naruto. Comel juga gaya menonton beliau.

Selesai menulis nama, terdengar suara dari belakang, "wei, ko asal mana"(dalam loghat jawa)..."Kluang, Johor", jawab aku bangga. Tergelak besar beliau mendengar jawapan aku. "Aku Batu Pahat",.. sambung beliau lagi. Aku cuba senyum ikhlas melihat reaksi beliau.

Setelah selesai tulis nama, aku bergegas pulang ke bilik. Keluar sahaja bilik abang senior, entah mana pula datang lagi seorang abang senior berwajah hitam manis hampir bertembung aku. Ketat sahaja muka beliau. Aku senyum sambil cuba mendapatkan respons yang positif dari beliau. Ternyata tepat jangkaan aku, senyuman kucing dibalasnya.

Lega aku ketika pulang semula ke bilik aku tanpa tragis lebam-lebam ada di badan aku.

P/s: Senior ni semua 1 gang ngan futsal aku. Nama team kami cukup famous. Team Sayur!!!

2 comments:

  1. ooo. ko la budak tu. power jugak ko main skang.

    dulu ayam-ayam je ko aku buat

    ReplyDelete
  2. cettt suspen je ah...
    haha

    ReplyDelete