Saturday, April 3, 2010

Bohong Atau Dapat Malu

Bangun pagi gosok, gigi, cuci mata dan mandi. Itulah salah satu lagu time kelas muzik aku pada Tahun 1. Sambil mandi, sambil nyanyi lagu ini. Rasa macam Hail Amir pun ada suara aku rupanya.

Lepas mandi, rasa macam nak basuh baju yang sekian lama tak basuh. Sambil-sambil kutip baju kotor, sambil tu jugalah aku cium baju tersebut. Boleh tahan jugak baunya. Hehe..

Alamak!! Aku lupa beli sabun basuh, sabun dah habis. So, aku pun pergi ke kedai bagi mendapatkan sabun jenama 'Attack Color'. Sambil-sambil mencari sabun, entah macam mana tangan aku terambil pulak barang yang tak sepatutnya nak beli. Sedang menunggu giliran untuk pembayaran, aku pun keluarkan duit yang tak berapa nak ada. Kira punya kira, tak cukup rupanya. "Kak, saya tinggal barang dulu kat kaunter eh, nak g bank jap" kata aku kat casher.

Aku naik hairan dan pelik, kenapa aku tak boleh keluarkan duit pulak ni. Berfikir aku sejenak sambil membelek-belek wallet yang tak ada isi. Aduh!! Patutla, hari ini semua mesin ATM ada buat penyelenggaraan sampai pukul 3.00 petang.

Ehm..

Sambil menunggang motosikal, aku terpaksa membuat satu keputusan samaada balik semula ke kedai runcit atau pulang terus ke rumah. Teng, teng, teng..

Kalau aku pergi kedai tu balik, mesti aku malu ni. Aku pun membuat keputusan drastik dengan pulang terus ke rumah. Sori la akak casher, saya terpaksa bohong anda. Saya tidak berniat pun, mesin ATM yang membuatkan saya terpaksa.


Pembelajaran: Pitching suara aku bertambah bagus.

No comments:

Post a Comment