Monday, February 22, 2010

Ketika...


Cerita ni bukan aku nak ‘gebang’ yang aku ni seorang yang nakal time hingusan dulu, tapi aku duk-duk berangan tibe-tibe teringat plak ketika zaman dahulu kala…

Ketika aku umur setahun jagung. Mak aku suapkan aku makanan ke dalam mulut aku. Tapi aku balas budinya dengan menumpahkan makanan itu (mak aku suap tepung beras,tp mayb nk makan Mcd sgt kot aku time tu)



Kenangan bersama adik-adikku di Zoo Negara...

Ketika aku berusia 3 tahun. Mak bapak aku bawak aku pergi zoo, orang ramai semua bagi makan kat ziraffa. Tapi yang aku ni pulak, pergi tepuk muka zirafah tu. Melenting zirafah tu. Langsung mak bapak aku kene marah dek penjaga zirafah tu.


Ketika aku umur 4 thun plak, mak aku belikan aku ’crayon’(brand yg famous time tu BUNCHO). Tp aku hargainya dengan conteng kt dinding rumah aku.


Ketika aku beso sikit,seingt aku time tu umur 11 tahun. Bapakku belikan aku bola. Penyudahnya, aku sepak bola sehingga terkena cermin bas sekolah. Sampai pecah plak tu. Siapa yang ganti cermin tu?? Orang yang belikan aku bola ler kene ganti...hehehe


Ketika nak ambik UPSR plak. Keluarga aku pesan, jangan byk sangat nengok tv. Bile keluarga aku kuar umah je, cepat-cepat aku bukak tv (CD Dragon Ball Z)


Ketika sekolah menengah, zaman tu geng-geng skolah suke gunting rambut style sodok tepi, tapi ada plak yang kata keruk tepi. Aku pun tak tahu yang mana satu bahasa betul untuk potongan rambut begitu, tapi yg penting mak bapak aku duk bebel dan kutuk-kutuk aku, mereka cakap macam tempurung kelapa rambut aku...


Ketika aku naik tingkatan 4. Awal-awal tahun aku selalu ponteng kelas math tambahan, sebab aku kurang berminat sangat dengan ilmu hisab. Penaltinya, Cikgu Razali (guru disiplin) punye rotan henggap ke punggungku..


Tu jela yang aku ingat sikit-sikit time aku nakal-nakal....bile duk kenang-kenang, kelakar dan kesian kt org yg aku susahkan tu...hehehe

1 comment:

  1. aku plg kesian kat zirafah tu tol.. sampai ati ko... mesti sampai skg dia igt ko...

    ReplyDelete