Sunday, March 27, 2011

Adik Aku Kacau Mimpi Aku

" Abang!Abang!... " teriak Lisa Suriani (bukan nama penuh) memanggil aku..." Awak bilang nak makan sama-sama tadi "...tambah Lisa lagi.

Baru sahaja hendak membuka mulut membalas sapaan Lisa, kedengaran bunyi message dari telefon bimbit aku. Yang peliknya tiada pulak bab bunyi telefon bimbit yang aku niatkan sebelum tidur tadi.

Hilang begitu sahaja mimpi tadi..

Aku meraba-raba mencari telefon bimbit yang berbunyi tadi sambil tahi mata menahan mata dari membuka kelopaknya.

Mata dibuka sambil membaca pesanan ringkas yang dikirimkan dari adik aku (Iki) tepat jam 6 pagi.

Abang, Iki tak boleh tidur tadi. Malam tadi, tengah-tengah Iki kerja, Iki nampak arwah Abah senyum dekat pintu masuk Pizza. Abang, walaupun keputusan SPM Iki tak berapa bagus, alangkah indahnya kalau ada ayah yang telefon Iki tanye pasal keputusan SPM Iki time Iki kerja tadi. Iki rindu abah.

Aduh!! Pagi-pagi buta lagi adik aku dah bermeaning pulak. Syahdu pesanan ringkas adik aku ni.

Walaupun kau nampak keras Iki, tapi ada juga kelembutan di celahan hati kau. Tahniah kepada kau kerana telah membuatkan perasaan aku tersentuh.

9 comments:

  1. belanja lah.. jangan berkira dengan adik woi.. haha!

    ReplyDelete
  2. ..besar tanggungjawab bila jadi jadi tempat bergantung harap. Mohon dariNya diberikan kekuatan dan dipermudahkan segala urusan.

    ReplyDelete
  3. jay:awl2 lg aku dh kne pow dah..hahaha

    jet:ok,tq

    anno: amin~

    ReplyDelete
  4. hahahaha...awak eh..kakaka

    ReplyDelete
  5. penulisan macam ni kena diteruskan.

    teruskan !

    hidup UPEN dan JOHO!

    ReplyDelete
  6. ..ok, by the way.. LISA SURIANI kan, bukan LISA SURIHANI??

    ReplyDelete
  7. caki: air liur xbsuh lg,trus tulis ni..
    ano: thats why bukan nama sebenar..hehehe

    ReplyDelete